Witam wszystkich serdecznie. W moim szkodniku przyszła pora na dwumasę (już bardzo rzuca na luzie , podczas odpalania i gaszenia tłucze się )
Mój mechanik sugeruje założenie kompletu koło + sprzęgło bez dwumasy (zwykłe) .Mówi przy tym że robił już wiele takich operacji w Octavii i wszystko jest OK.
Przyznam szczerze że trochę się tego obawiam ,a z drugiej strony za taką wymianą przemawia motyw ekonomiczny -autko zdecydowanie dłużej pojeździ na takim komplecie.
Tak więc proszę Was o opinie i sugestie co założyć ,gdzie kupić w dobrej cenie itd. :roll:
Na allegro niewielka różnica w cenie.
Skoro autor (producent) zamontował dwumasę, to widocznie jest ona potrzebna- chyba nie pakował by się bezpodstawnie w dodatkowe koszty.
Nie mam doświadczenia ze sztywnym kołem.
Jak wymieniałem dwumase Luka to też założyłem dwumase Luka- nie eksperymentowałem ze sztywnym kołem.
Może ktoś z forumowiczów podzieli się informacjami jak się sprawuje sztywne koło zamontowane w miejsce dwumasowego?
Przy okazji wymiany kompletnej dwumasy proponuje wymienić łożysko wyciskowe i dokładnie sprawdzić stan łapy wyciskowej (ewentualne początki pękania)- jest to tańsze niż za pare tyś. km znowu wyjmować skrzynie.
Wymienisz wszystko i masz spokój na kolejne 250 tyś km- czyli prawdopodobnie wcześniej sprzedasz auto niż znowu padnie dwumasa.
adamo64, Mój mechanik zaproponował mi zamontowanie sprzęgła Valeo bez dwumasy.Totalna porażka,wytrzymałem kilka m-cy i wymieniłem ponownie na Sachsa z kołem dwumasowym.Nie polecam takiego rozwiązania.Podobno w mocno kręconych TDI stosuje się sprzęgło VR6,bez koła dwumasowego,ale to już inna bajka.
Jak porownuje 1Z-ta z jednomasa oraz AHF-a z dwumasa, to dla mnie jedyna roznica to jest jak dziala sprzeglo przy ruszaniu. W 1Z jest troche twardsze i bierze 'ostrzej' - trzeba sie nauczyc oraz przyzwyczaic. Potem nie robi to juz zadnej roznicy. Wiecej roznic z jazdy nie widze, na wolnych obrotach auto zachowuje sie wg mnie tak samo.
Jak porownuje 1Z-ta z jednomasa oraz AHF-a z dwumasa, to dla mnie jedyna roznica to jest jak dziala sprzeglo przy ruszaniu. W 1Z jest troche twardsze i bierze 'ostrzej' - trzeba sie nauczyc oraz przyzwyczaic. Potem nie robi to juz zadnej roznicy. Wiecej roznic z jazdy nie widze, na wolnych obrotach auto zachowuje sie wg mnie tak samo.
No właśnie że cena jest nie dużo niższa (dwumasa 1600,a zwykłe 1200).Tak że dalej się zastanawiam i jadę do mechanika podyskutować z nim na ten temat. :roll:
Wymienisz wszystko i masz spokój na kolejne 250 tyś km- czyli prawdopodobnie wcześniej sprzedasz auto niż znowu padnie dwumasa.
Sorki moze nie na temat ... Dwumasa wg Ciebie powinna wystarczyc na 250 tys ?
Pytam gdyz mam O1 ,ktora ma 150 tys , co prawda nic nie szarpie na biegu jalowym , ale troche trzesie przy odpalaniu. Stawialem na kat wtrysku lub filtr paliwa. Po przeczytaniu wszystkiego wyzej zaczynam sie zastanawiac ...
adamo64, Sprzeglo z lozyskiem mozna kupic w dosc przystepnej cenie ~300zl. Do tego potrzebne nam jest kolo jednomasowe, ktorego raczej nie ma sensu kupowac nowego, a uzywki pasuja z wiekszosci mocnych silnikow benzynowych w starszych budach. Kilka osob tu na forum wymienialo i cala operacja nie kosztowala wiecej jak 600-700zl z wymiana.
Tak więc postanowiłem wymienić na dwumasę (od Łukasza ) Sachsa i nie dałem się namówić mechanikowi na tą jednomasę.Dzięki wszystkim za pomoc i rady .Pozdrawiam :wink:
Tak więc postanowiłem wymienić na dwumasę (od Łukasza ) Sachsa i nie dałem się namówić mechanikowi na tą jednomasę.Dzięki wszystkim za pomoc i rady .Pozdrawiam :wink:
adamo64, i bardzo dobrze - daj znać jak się wszystko zamontuje
a potem pojaw się na spocie w czwartek najbliższy :lol:
Komentarz